Gejatte Verhalen (november 2017)

“Kostelijke anekdotes en tenenkrommende toproddels: waarom de verhalen uit de muziekindustrie het leukst zijn” – **** – De Volkskrant over Gejatte Verhalen

INHOUD
In 2011 verscheen er een jaar lang elke werkdag een Gejat Verhaal op www.gejatteverhalen.nl. Geschreven door een anonieme auteur die in
de muziekindustrie rondloopt en elk verhaal dat hij hoort, verder vertelt alsof hij het zelf heeft meegemaakt. De beste verhalen én gloednieuwe anekdotes zijn samengevoegd in dit boek dat een geweldig kijkje in de backstagewereld geeft. Meer dan honderd verhalen over o.m. Black Eyed Peas, Slash, Robert Plant, Fun Lovin’ Criminals, Toto, ontelbaar veel anonieme bands, onhandige stagiaires, dronken promotiemedewerkers en arrogante managers. Voor iedereen die wil weten hoe het er écht aan toegaat achter de schermen van de muziekindustrie.

FACTS & FIGURES
Gejatte Verhalen – Auteur: Anoniem – Uitgever: Rock ‘n’ Roll Highschool – paperback – pocket (140 x220 mm) – 164 pagina’s – verkrijgbaar vanaf 01-11-2017 – NUR-code 372 – ISBN/EAN: 978-90-79947-00-3

WAAR VIND JE HET BOEK:
Blitzkrieg Shop
Bol.com
Kobo & Kobo Plus
De betere platenzaken en boekhandels

Sex, Drugs & Rock ‘n’ Roll Highschool (januari 2017)

INHOUD
Sex, Drugs & Rock ‘n’ Roll Highschool bevat 75 artikelen die gezamenlijk een beeld schetsen van de Nederlandse muziekindustrie. Er is een serie over mensen die écht goed zijn in hun vak, een serie dubbelinterviews met mensen die in hun beroep afhankelijk van elkaar zijn (zoals bijvoorbeeld een boeker en een zaalprogrammeur of een perspromotor en een popjournalist), de manager van Kensington vertelt over de weg naar de Ziggo Dome, je kunt lezen hoe de directeur van een poppodium 105 sponsors wist te vinden, Dotan vertelt over het nut van zijn A&R-manager, de eigenaar van Spinnin’ Records legt uit hoe zijn artiesten zo succesvol zijn geworden, de verantwoordelijken voor wat je op 3FM hoort en bij “de minuut” van De Wereld Draait Door ziet komen aan het woord en er wordt uitgelegd welke banen er zijn, hoe je goede promotie doet, welke basisbegrippen uit de muziekindustrie je moet kennen en bij wie je kunt aankloppen als je op zoek bent naar optredens. En dan zijn we nog niet eens op de helft van wat er allemaal instaat.

FACTS & FIGURES
207 donateurs – 292 pagina’s – 75 artikelen – 119.926 woorden – 3 vaste krachten – 1 geweldig ontwerpbureau – 5 gastschrijvers – 3 gastfotografen – 3 gastillustratoren – er komen 107 muziekprofessionals aan het woord en nog eens 704 muziekprofessionals kregen een (min of meer) eervolle vermelding.

GECHIEDENIS
Je kan het magazine bestellen via www.blitzkriegshop.nl, daar vind je overigens ook de eerder verschenen magazines. Deze zijn (zolang de voorraad strekt) tegen verzendkosten te bestellen.

Sex, Drugs & Rock ‘n’ Roll Highschool verscheen voor het eerst in 2007. Het muziekbedrijf Rock ‘n’ Roll Highschool had een bonte stoet aan stagiaires voorbij zien trekken die allemaal wel iets studeerden dat muziek te maken had, maar geen idee hadden hoe het er nu echt aan toeging achter de schermen van de muziekindustrie. Rock ‘n’ Roll Highschool besloot alle kennis en ervaring binnen het bedrijf te verzamelen en te verwerken tot een vuistdik glossy magazine. Dit werd lovend ontvangen en het bedrijf bracht daarna nog twee edities en een Engelstalige versie uit. Toen waren ze even druk met andere dingen en bleef het een paar jaar stil. Nu, tien jaar na het verschijnen van de eerste editie, ligt er een gloednieuw magazine klaar voor iedereen die die meer wil weten over de magische muziekwereld.

TOTSTANDKOMING
De eerdere edities werden gefinancierd door advertenties. Het is natuurlijk heel fijn dat bedrijven bereid waren geld te geven, maar echt mooier werd het magazine er niet op. Om alles nog meer in eigen hand te houden, werd er voor de editie van 2017 gekozen om de begroting sluitend te krijgen via een crowdfundingsactie. Het streefbedrag werd gehaald en zo konden wij dus aan de slag om een nóg gevulder magazine te maken. Voorheen waren er minimaal 80 pagina’s gereserveerd voor advertenties, dit keer maar een. De allerlaatste donateur was een advertentie beloofd en heeft die uiteraard gekregen. Alleen poppodium ’t Beest in Goes heeft dus zelf wat aangeleverd, verder is alles van de hand van Rock ‘n’ Roll Highschool en ontwerpbureau Unit20.